Regulamin
1. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 1997 r. nr 133, poz. 883).
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204).
- Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 poz. 271 z 2000 r.).
2. Składanie zamówień:
- Zamówienie na sporządzenie świadectwa energetycznego budynku lub
audytu energetycznego złożone może być pocztą elektroniczną lub
telefonicznie. Realizacja zamówienia następuje po zawarciu umowy
między klientem a firmą „REX”. Umowa może przewidywać wpłatę
zaliczki przez klienta przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. W
przypadku gdyby zamówienie nie zostało zrealizowane z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy zaliczka ta zostanie klientowi zwrócona.
- Z uwagi na obowiązujące uregulowania prawne dotyczące możliwości
odstąpienia od umowy klienta, termin realizacji zamówienia ujęty w
umowie nie może być krótszy niż 14 dni. Nie oznacza to jednak braku
możliwości realizacji usługi w terminie krótszym.
- Niezbędnym warunkiem do sporządzenia świadectwa energetycznego
spełniającego wymogi prawa budowlanego jest dostarczenie przez
klienta wszelkich potrzebnych danych określających cechy energetyczne
budynku, których wiarygodność klient potwierdza własnoręcznym
podpisem. Klient zobowiązany jest również dostarczyć wykonawcy
projekt architektoniczno – budowlany budynku, który zostaje zwrócony
po wykonaniu usługi.
- W przypadku gdy zamawiający nie posiada projektu (dotyczy to
zwłaszcza starych budynków) wykonawca może wykonać
inwentaryzację budynku za dodatkową opłatą, której wysokość jak też
termin i sposób płatności określone są w umowie.
3. Realizacja zamówień:
- W trakcie realizacji zamówienia klient zobowiązany jest do
współdziałania z wykonawcą zlecenia. W szczególności powinien
umożliwić mu dostęp do wszystkich pomieszczeń jak też urządzeń
i instalacji w budynku celem uzyskania szczegółowych danych
potrzebnych do opracowania zamówionego świadectwa lub audytu
energetycznego.
- W przypadku braku woli efektywnego współdziałania zamawiającego
z wykonawca zlecenia wykonawca ma prawo odstąpić od realizacji
umowy. Zamawiającemu świadectwo lub audyt energetyczny nie
przysługuje wówczas zwrot poniesionych kosztów związanych z
realizacją usługi.
4. Odstąpienie od umowy:
- Zamawiający może odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od daty jej
zawarcia. W tym przypadku zostaje mu zwrócona wpłacona przez niego
zaliczka (jeśli taka była w umowie przewidziana).
- W przypadku odstąpienia od umowy przez zamawiającego po
wykonaniu inwentaryzacji budynku nie może on domagać się zwrotu
opłaty dokonanej za tę usługę.
5. Uregulowania prawne:
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują
przepisy ustaw wymienionych w punkcie 1. oraz innych aktów
prawnych regulujących oferowanie usług i towarów, prawa klienta a
także przepisy Kodeksu Cywilnego.